Sunday, June 26, 2011

kisah dan berita hesteria Di Asrama SMA MAIWP Versi USTAZ JACK

Selapas gagal memujuk SI DIA turun dari bas, agar penulis dapat hantar ke hospital atau klinik swasta, penulis pun mengalah, jadi penulis kata ok lah saya mengalah dan kalau malam tak sihat juga jangan segan call saya.

Tak kan lah seorang Ustaz tiba-tiba naik ke dalam bas dan menarik turun seorang anak dara lawa, terkejut semua orang, tentu tiba-tiba ada superhero Baik muncul sebagai Penyelamat, tak pun. silap-silap ustaz tu di kerumung penumpang Bas kerana menyangk kan ini adalah satu penculikan. Masuk surat khabar sebagai tajuk utama, Labuan seorang Ustaz bernasib baik yang di sangkakan penculik berjaya meloloskan diri dari kepungan penumpang dan pemandu Bas. hebat siku 12.

Penulis pun rasa segan, lagipun jangal nak tunggu lama-lama kerana penulis perasan ada beberapa rakan kerja yang juga menggunakan perkhidmatan Bas untuk berulang alik kerja telah mengesan pergerakan penulis, takut pula akan jadi bahan cerita di sekolah.

penulis tak lah kisah sangat, berbangga adalah, Cuma takut SI DIA kembali kurang selesa bila mendengar gossip, ditambah dengan perangai mereka-mereka yang suka-suka sensasi. (pandai-pandailah jawab seolan cepu emas mereka)

Penulis pun perasan para penumpang Bas lain juga mula memberi perhatian dan mengulas terhadap perbuatan dan aksi seorang hero wayang tamil sedang mengayat heroin dalam perhantian Bas. Kalau ada rakaman d upload ke youtibe pasti mendapat penuntun ramai.

Petang ini giliran penulis untuk hadir kerana di arah bertugas solat hajat dan Baca Yassin di Asrama sementara Sekolah Agama Majlis Agama Islam wilayah persekutuan labuan.

Seperti yang telah di laporkan oleh Harian Metro bertarikh selasa 21 hb 2011, seorang murid perempuan menjerit hesteri kerena melihat makhluk bermata satu mengintainya ketika sedang belajar, berikutan dengan teriakan nya itu maka berjangkit kepada beberapa pelajar lain tiba-tiba ramai pula ikut berteriakan.

Kebiasaannya penulis tidak balik terus ke rumah, penulis akan menyinggah di mana-mana, bila penulis terima panggilan telipon, rupanya penulis terlupa yang penulis dah janji dengan rakan akan singgah di rumah mereka untuk dapat sama-sama menuju ke Asrama semantara SMA MAIWP di SMS LABUAN. Petang ini. Astqfirullah al-azhim. Mungkir janji la pula, patutnya lafaz Insyahallah singgah..

Ala la ji Minta maaf, saya lupa, ini saya memandu sampai di rumah pula.

Penulis dengar Peristiwa yang menimpa di Asrama SMA Maiwp macam satu wabak berjangkit pula, Hesteria ini kononya dah berjangkit kepada budak-budak SMS, penulis ada pernah dengar cerita yang mana hesteria ini telah menimpa seramai dua puluh orang murid dalam satu-satu masa. Penuh sebuah bas menghantar ke rumah seorang perawat yang berstatus Ustaz, yang khabarnya telah berguru dengan seorang yang cukup di kenali di seluruh Tanah Air, dan mempunyai jenama permis yang cukup terkenal juga di tanah air.

Menurut cerita mulut, kisah ini bermula pada sebuah petang bila mana murid perempuan sedang bermain bola tampar, tidak semana-mana bola itu terpalanting ke arah sebuah semak, jadi murid – murid ani pun saling suruh-menyuruh satu sama lain kerana tidak berani untuk mengambilnya.

Kononnya semak itu menjadi penampatan makhluk terbuang. Dan di khabarkan juga Asalnya kawasan bukitan SMS ini adalah tempat pelalihan Makhluk terbuang, dapat saja buang kemari, ada saja hantar kemari, lama-lama rasanya penuh sesak penampatan mereka sekarang ani, mungkin dah ada peralatan canggih untuk mengawal pernegarahan mereka, ada saja yang merapat tentu kena tembak, AWAS KAWASAN LARANGAN UNTUK MANUSIA.

Makhluk terbuang ini pandai juga, Murid yang mengambil bola tersebut tidak pula di jangkiti sintom hesteria, yang terkena hesteria ialah murid yang memukul bola ke arah semak tapi tidak mengaku perbuatannya dan menuruh orang lain pula mengambil bola itu.

Entah sapa pula yang pergi meracun kawasan semak tersebut,lagi la depa marah, wah..... semboyan perang ditiup sehingga ramai pelajar yang di jangkiti... entah berapa uda oran panglima telah di panggil untuk cuba menyelasaikan pertikaian ini... runding punya runding kedua-dua belah pihak masih belum berpuas hati.

Sebenarnya penulis lebih tertarik menjejaki berita berkaitan hal keluarga yang menjadi mangsa sintom histeria ani, dan penulis dapati ada khabarnya rata-rata ibubapa penjaganya yang anaknya mengalami sintom histeria ini mendakwa mereka adalah dari aliran yang mengamalkan sesuatu dan mereka bangsakan nya dengan dari sistem perubatan berlandaskan Islam. Betulkah itu?

Jadi ini Jawapan penulis sebelum bertolak ke tapak Asrama tersebut, amalan ibubapa penjaga tersebut sangat-sangat meragukan dan penulis bisa menyanggah amalan ini adalah tersimpang dari perubatan berlandaskan AJARAN islam. Ia lebih menuju ke arah saka? Namakanlah sahaja sebagai pendinding, sebagai pendamping, sebagai penjaga, sebagai penolong atau apa-apa saja namanya. Ia tetap sama SAKA BAKA.

Ramalan kaji cuaca penulis, kiranya benar kawasan bangunan telah di pagar secara rohani, masih ada lemahnaya juga kiranya tapaknya belum dipagar bersama, jika semuanya dah lengkap kenapa masih boleh bocor?

Alasan pertama sintom itu dibekalkan oleh ibubapa penjaga dan dibawah masuk oleh murid tersebut, jadi benda yang dibekalkan oleh ibubapa penjaga ini tidak selesa berada dalam kawasan berpagar maka ia akan cuba beredar sekejap dan kembali lagi.

Alasan kedua, masih berkaitan dengan benda yang di bekalkan oleh ibubapa penjaga kepada murid, tapi benda ini tidak dapat di bawa masuk kerana gagal menembusi pagar rohani tersebuat. Jadi benda ini boring sangat berada di luar, dan kadang-kadang diganggu pula oleh gengster kawasan sekitarnya, dan takut nanti di katakan makan gaji buta pula oleh tuannya, jadinya berusahalah juga untuk mencuba masuk mengikuti tuan nya didalam kawasan berpagar. Tidak pun cuba-cuba megintai.

Alasan ketiga mungkin disebabkan oleh negara disebalah, sengketa negara berjiran, yang kadang-kadang melancarkan serangan motar, peluru berpandu dan sesekali juga serangan jet pejuang dan yang merusingkan adalah serangan dari pengebom berani mati.

Pagar hanyalah pagar, dan agak malang jikalau pagar rohani pun ada expirednya. Bolehkah bina pagar yang boleh membalas serangan?

Namun agak malang sekali pagarnya sahaja yang utuh, isi dalam pagar kosong lesu, layu dan mereput sendiri.. pagar hanyala sungai pagar
Sungai pagar nama terletak
Entah pagar panama di letak

Pada hari tersebut penulis lambat tiba kerana menantikan rakan jiran rumah menyiapkan diri, penulis mempelawanya untuk menamani penulis kiranya terdapat apa-apa sintom yang tidak mudah di atasi..

(PENULIS TERLEBIH DAHULU MEMOHON AMPUN DAN MAAF, LANGSUNG TIDAK ADA NIAT UNTUK MEMPERKECIL ATAU MEMPERLEKEHKAN SESIAPA ATAU MANA-MANA PIHAK, PENULIS LEBIH KEPADA PERBANDINGAN PENGALAMAN SECARA ILMIAH ALIRAN MASING-MASING)

Selapas menunaikan solat Fardu Magrib Dan berwirid simple seperti yang dilazimkan dalam aliran kami, penulis baru hendak bertolak Asrama tersebut.

Ketika penulis tiba di asrama, penulis melihat dalam sebuah bilik adanya empat orang perempuan yang sedang berbaring-baring, yang penulis sangkakan mungkin ini antara pengidap sintom histeria itu. Bila penulis cuba menghampir,, Bos pula beri Isyarat yang rakan-rakan lain tengah baca yasin sekarang di surau. awalnya bos sampai, dan sepanjang krisis ini berlangsung Bos inilah yang bertanggungjawab.

Penulis melintas sebuah bilik lagi, yang ini pula untuk lelaki Cuma nampakanya hanya seorang saja. Ciut budak lelaki ini, Cuma penulis lihat macam ada gaya sotonglah.

Penulis dan rakan jiran rumah ini pun terus menuju ke Surau Asramah SMA Maip. Ustaz Azizan yang mengetuai Bacaan yassin dan di sebelahnya Pemangku Pengetua SMA MAIWP.
Penulis melihat di tengah-tengah halqah ada beberapa buah baldi yang berisi dengan air siap bersama dengan gayungnya sekali, ketika bacaan yassin ini sedang berlangsung penulis melihat ada tiga orang budak lelaki cuba menunjukan sintom wabak berjangkit ini, dua pada paras berhadapan pandangan mata dan boleh memandang ke arah mata penulis di arah kanan dan arah kiri, seorang pula barada pada pandangan hadapan penulis tetapi secara mengiring.

Ketiga-tiga pelawak ini asyik pandang memandang sesama sendiri, budak ciut ini di sebalah kiri hadapan pandangan penulis, asyik menunjukan sintom melihat dan memegang tangan kanannya macamlah sekejap lagi akan keluar power api dari tanganya. Awas kamu nah .....

Budak pada arah hadapan pandangan mata kanan penulis lebih sasa sedikit, asyik merenung tajam ke arah budak seorang yang mengiring dengan penulis, sintom budak ini menunjukan macamlah kepalanya akan tercabut sekejap lagi, barangkali beginilah permulaan balan-balan, macamlah budak ini nak bangun tapi tak bangun-bangun juga.

Budak yang mengiring dengan penulis ini, asyik menggigil mungkin ketakutan kerana dua lagi pengidap sintom tersebut asyik merenungnya, kadang-kadang nak bangun tapi tak mahu berdiri juga. keter- keter macam demam malaria...

Oleh kerana sintom budak-budak ini menganggu majlis bacaan yassin, maka penulis pula mula menunjukan sintom, tapi sintom penulis bukan pasal tidak balas, kerana bacaan aura radar dalam tahap zero.... tidak ada pergerakan langsung..

jadi penulis mengarahkan budak-budak lain jangan memegang atau menyentuh kawan mereka yang menunjukan sintom penyakit berjangkit ini. pada penulis supaya bacaan radar dan temprecur lebih tepat, Budak-budak ini takut pengidap sintom ini bangun lari kot? Lantaklah kalau nak lari pun...

Dan penulis minta diberi ruang, beralih dan biarkan pandangan mata budak-budak itu memandang terus kearah penulis, maka mulalah sedikit selesa untuk menamatkan acara bacaan yassin. budak-budak sintom itu tak respon dengan penulis, oooooohhhhhhh memendang rendah penulis ya. tak ada cabaran langsung...

Selasai bacaan yassin dan Doa, tanpa izin dan restu penulis bangun berdiri dan memperkenalkan diri sebagai Ustaz Jack dan kenapa ada di sini pada malam ini.

Nasib bukan Ustaz Rahipin yang hendel.. Ganazzzzzzzz dan beradab mestilah di pelawa dan mendapat restu waris berhaq. Dan jangan lupa fidyahnya RM1500.00 tunai.......... mahu, mahu tidak, tidak.

Assalaumualaikum wtw. Beberapa hari ini ustaz ada mendengar betapa heboh cerita terseber mengenai apa yang berlaku di asrama ini, tapi ustaz minta maaf, pada ustaz... ustaz langsung tidak mempercayai semua ini, semua ini hanya permainan dan lakonan semata-mata, jadi berhentilah!!!! Dari Berlakon, kalau ada pada malam ini malam ustaz bertugas, ada yang cuba-cuba menunjukan sintom nak menjelama...... ustaz akan terajang dan sepak betul-betul. Kalau tidak percaya silakan...

Kenapa? dan mengapa? asal sahaja sekolah agama mengalami sintom seperti ini, Secara saikologinya, kita murid akan mengalami satu rasa rindu dengan keluarga, (rindu dengan keluaraga ini tidak sama dengan rindu dengan kekasih) rindu dengan belayan kasih sayang keluarga, mewujukan satu ruang kosong dalam hati, jadi bila rasa rindu isilah dengan bersembahyang. Insyaallah ada kelegaanya,,, (tidak juga soalat itu tidak berkualiti)

Lalu penulis pun membawa jamaah murid pada malam ini mengalunkan Zikir, ustaz suka dan sering memabaca zikir ini marilah ikut ustaz mengalunkanya.

subhanalla hil azhim wa bihamdi 33x

astgfirulah ha innlallah ha gafurur rahim 33x

ila ilaha illah al malikul haq qul mubiin .......

selasai sahaja solat isyak berjamaah penulis dan rakan-rakan senarai bertugas mengederkan diri dan akan singgah di Gerai Sungai Miri kehadiran kedua penulis ke gerai ini, pertama dulu masa balik dari berlatih kompang di SMA Maiwp, Malam ini perkena nasi goreng ayam dengan red guara panas. ala la bayar sendiri pula...

3 comments:

  1. assalam ustat

    bila tok mat janggut nak datang sabah. sini ramai tak dapat shadatai talkin.kasihan bah..

    ReplyDelete
  2. Insyallah klau nak terima talqin, boleh terima dari Wakil Badal Ust Mad, Boleh Terima dari Badal Sabah, Ust Rahipin

    ReplyDelete
  3. assalam..
    sy rasa org islam sabah ramai tak tahu apa pentingnya shadatai talkin tu. wasilah dan rabitah pun tak pernah dengar. Alhamdulillah Allah tunjukkan sy jalan yg benar dan bagi sy kefahaman walaupun sy bukan Ahli Abjad. "kalau tak da kunci macam mana nak masuk taman larangan".

    ReplyDelete

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback