Friday, June 17, 2011

seminggu yang ceria

Seminggu sesi persekolahan minggu dua puluh satu yang lebih ceria dan sangat mengembirakan penulis,tawa dan gurau senda kembali memecah suasana tension ketika memeriksa kertas jawapan murid,lengang kerana rakan kerja belum hadir sepenuhnya, separuh di arah oleh pihak jabatan untuk di pinjamkan kesekolah-sekolah lain dan separuh lagi belum selasai kerana selapas KDC mereka terus mengikuti Bina Insan Guru pula.

Dan seminggu ini penulis hanya dapat Berjaya menjual sekeping kad Tone Talk, tapi itu sudah lebih baik daripada tidak ada langsung terjual.Dari respon rakan-rakan seakan-akan akan ada kejutanya hujung bulan. mudah-mudahanlah Kerana semua mereka memberi alasan belum ada modal.Tunggu gaji..

Sedari awal penulis melatakkan sasaran sekiranya penulis dapat menyelasaikan sepuluh kad dalam minggu pertama, maka penulis ada rezeki dalam program Tone Talk ini. Tone talk Tidak seperti jenis MLM lain yang pernah penulis sertai. MLM yang penulis sertai itu tidak berkembang kerana penulis tidak sanggup menanggung maintain bulanan kerana bermodal agak besar.

Dengan Sim kad Tone Talk, prepaid maintin bulanan yang diperlukan adalah sebanyak rm30, yang mana top up rm30 itu akan melayakan kita untuk menikmati ganjaran mata terkumpul yang akan dan boleh di tebus dengan tekit penerbangan AirAsia. Dan kita juga akan menikmati skim perlindungan Insuran Bernilai RM100K oleh Etiqa.

Penulis sebenarnya pun tidak minat langsung dengan benda jenis MLM ini,terutama dengan maintin yang mencapai jumlah ratusan ringgit, cuma mencuba jugalah, tak ada bakat mungkin.

Penulis juga manalah dapat habiskan Reloed RM30 tu dalam sebulan. pernah penulis ada nilai kredit dalam talian sebanyak RM120.00.laluan sahaja yang sering tamat tempoh luput. Nilai kredit makin bertambah, Jadi macam mana mahu buat ini? Adakah aku perlu banzirkan nilai RM30 ini? Masuk dulu baru tahu… hampir setiap masa *133# kirim mesej check your Tune Talk Point points for airasia flights.

Pada sesi pengenalan dan promosi ini, penulis Seminggu ini banyak betul ayat-ayat penting telah penulis luahkan terutama kepada Si Dia, enda tahulah pula sama ada ayat-ayat itu boleh di terima sehingga menyelusup sehingga ke hati sanubari. Atau layak di tong sampahkan aja.

penulis juga dah berhabis helah dan menjampi ayat power agar Si Dia lah yang pertama menjadi ahli pertama penulis. tetapi tidak dan setakat ini belum Berjaya.Tawaran penulis memang agak hebat juga kerana dengan jika Si Dia bersetujuh untuk memindahkan No HP nya ke Sim Kad Tone Talk, maka penulis free kan stater Kit bernilai RM80 itu dan penulis juga akan sertakan iringan bersama sebuah hp Nokia C3-00. Tak hebatkah???? tak lumayan kah pekej aku???

faham penulis Si Dia tidak menerima kerana bersopan. maafkan saya kiranya perbuatan penulis ini memalukan, melebih-lebih lah pula.penulis teringin menunjukan sebagai tanda kesungguhan ia bukan gurauan. bukan pula cuabaan ia adalah betul, betuuuuuuul.

Memang Kebal sungguh manusia ini. Tak mahu juga!!!!!! adakah minyak dagu jawapannya? atau minyak senyonyong? atau pokok kayu from Banggi atau minyak Shel atau minyak petronas atau minyak pelincir 2T? nauzubillah min zalika. mudah-mudahan kita terhindar dari perbuatan ini kerana semuanya adalah jalan Syirik dan membawa kepada keturunan yang akan menjadi saka baka.

Memang penulis boleh juga tukarkan juga No HP Si Dia tanpa menunggu persetujuannya dengan tawaran hebat penulis tersebut.Oleh kerana penulis tidak mahu perbuatan tersebut hanya akan mengembiraan dan menyeronokan diri penulis sendiri sahaja yang asyik syok sendiri, sedangkan orang yang hendak di gembirakan akan sekali lagi di timpa rasa tidak selesa yang sangat bersangatan dan yang lebih susahnya perkara itu menyusahkan dan membebankan lagi merusingkan kusutkan perasaan si Dia. dengan mudah nanti Si Dia akan tong sampakan aku pula.jadinya penulis dah lah Tak mendapat pahala, kerana dosa yang menimpa. udah jatuh kena timpa tangga lagi. Nauzubillah.

Bila menghadapi dan berhadapan dengan Si Dia memang penulis berasa over ada keyakinan dalam hati, yang mana penulis rasa berpeluang untuk terus meneruskan usaha kerana berusaha tangga kejayaan. amin

Dan ada yang menghairankan dan compius dalam hati penulis, sekejap sahaja perasaan itu berbunga-bunga, akan datang pula rasa perasaan penulis kadang-kadang melihat dan berfikir sememangnya beranggapan segala usaha ikhtir penulis ini hanya akan menjadi sia-sia belaka. Maka kenapa tidak berhenti sahaja ??????? nauzubillah

Penulis seminggu ini asyik merayu-rayu pada Si Dia agar untuk di terima semula sebagai rakan dalam FC nya. Tapi Si Dia tidak melayan, untuk apa saya terima add kamu sebagai rakan? Lagipun segala aktiviti saya tidak akan kamu tahu jelasnya. Sebenarnya penulis dah jelaskan bahawa hari itu aku removenya kerana ingin kamu merasa ada rasa sakit hati,,, tapi ini kamu langsung tak ada rasa apa-apa. kamu memang tidak ada perasaan langsung. Hingga penulis pula yang makin sakit hati..

penulis beranggapan Si Dia ini memang bukan Manusia biasa. Dan beruntunglah aku bila Allah Swt takqirkan penulis sebagai pemilik amanah menjaga manusia ini. amin Dan aku tak bagi jalan dah. Dia untuk aku. langkah mayat ku dulu...

penulis pun akur,kena terima hakikat memohon maaf bukan kata penyelasaiannya. kata kemaafan adalah haqnya, mudah-mudahan aku dapat bersabar memujuknya. amin

Kalaulah kemaafan pada gurisan hati itu terubat dengan sebuah hadiah?

Kalaulah hadiah itu dapat menyembuhkan gurisan hati, mengapa aku perlu berlengah lagi?

Aku tak berlengah dan aku tidak terburu-buru kerana aku cuba belajar beradat… Risik-risik dulu manalah tahu dah berpunya... atau sedang menunggu seseorang... atau memang menanti lamaran ku. ehemmmmmmmmm sungguh aku terperasan. amin.

Dalam pengalaman hidup ini, ketika dan saat ini tidaklah seperti pengalaman yang pernah penulis telah lalui, penulis menemui dan merasai sesuatu bentuk kelainan lain dari yang dahulu-dahulu . Sehingga penulis menyimpan tekad dalam hati, apa pun yang akan mungkin terjadi dan menimpa penulis, maka penulis akan bersabar sehingga betul-betul zohirnya sebuah penyelasaian yang menjawab semua persoalan yang selalu tiba-tiba melanda dan membakar hati ini. tebakor panas hati penulis. sampai ke denyutan jantung pun terasa siksanya.

Sesutu yang tidak bukti kehadiran sering mencabar dan menguja jiwa raga,sehingga penulis bersangka aku tak jual tapi bila berhadapan penjual, kenapa penulis tidak untuk cuba menyahut untuk layan menghadapinya? Aku terima dan Sila beri tunjuk ajar ..

pagi tadi ada terkejut mengenai penjelasan dari Bos pada sesi ucapan alu-aluan perhimpunan Bulanan Kelab kebajikan yang mana Bos menyentuh dalam ucapannya pada meraikan mereka kakitangan yang lahir dari bulan januari hingga Jun. Bos kata bahawa beliau agak kepanatan kerana pada jam dua pagi barulah selasai kerja-kerja.

semua jadi riuh rendah,Oleh kerana dengan lebihan imejgen kakitangan bawahan ini. Maka Terpaksalah bos ceritakan dengan sedikit lebih ditil sebenarnya ini berkaitan operasi menangkap dan mengislamkan Jin yang berada Di Asrama semantara SMA MAIWP Labuan pada malam tadi. Cuma yang dapat ditangkap hanya dua ekor iaitu ketuanya dan ekornya tetapi memadailah itu untuk semantara waktu, kerana mungkin yang lain-lainnya ada berkeliaran didalam dewan ini. macam perli penulis pula...

Penulis pun ada terkesan di hati sehingga berfikir adakah dengan cuma satu tepukan ke lantai sewaktu berkunjung berlatih bermain kompang bersama pelajar SMA Maiwp sebulan lalu telah merosak dengan ini membocorkan pagar rohani yang telah di pasang di sekitar bangunan Asrama tersebut? sehingga dengan mudah makhluk itu kembali membolosi dan membuat aktiviti dalam bangunan ini.

Ataupun memang benda itu memang ada terperangkap, menyorokan diri, tidak terkeluar ketika pagar rohani itu di pasang dan hanya lari menerbus melangar pagar bila mendengar paluan kompang dari kumpulan penulis?

Oooooooooooooooo ataupun Pagar rohani ini pun macam pagar kawasan rumah juga kah? Ada expirednya? boleh bocor ,boleh rebah, boleh runtuh, entah-entah boleh dibawa lari juga, jual seperti jual pagar besi buruuuuuuuuuuk.

Selamat Hari Bapa dan insyahallah doakan saya juga akan segera menyertai kumpulan sebagai para bapa-bapa mithali amin ya rabil alamin

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback