Sunday, May 8, 2011

Wahai yang bergolodak di hatiku….. ( Aku dan Si Dia )

Giliran Guru bertugas jadual halaqah hari ini kedua-duanya perempuan, seorang baca ayat al-quran dan seorang lagi membaca terjemahanya.

Seterusnya , di sambung dengan sedikit taklimat dan akhirnya timbul pula perbahasan, makin hangat ceritanya, kerana aku dalam bingung- bingungan minggu ini, belum pun majlis di tutup aku dah melangkah keluar, jiwa ku amat bergelora…. Bergelojak.. hangat……….. dan dan dan payah nak cerita………

Aku menuju ke pejabat.
Bila aku buka pintu pejabat aku Nampak kasut Si Dia, tanda Si Dia sudah datang, Aku Dan Si Dia suka letak kasut dalam pejabat, aku kuatkan semangat, tak perlu pakai mentera atau jampian.. senyumku tetap manis tanpa perlu adanya jampi mentera …. . Kami bertegur sapa.dan Kemudian dengan keberanian buatan, aku menyatakan kepada Si Dia, bahawa aku ingin mengemukakan beberapa soalan.Dan Aku kata “tahu tak, aku sangat marah ini’, antara ayat yang Si Dia meluat sangat rasanya mendengar… ayat gurauan ,aku tahu ramai yang kata aku ini serius sangatlah,,,,,, sehingga orang tak perasan mana satu bab aku berseloroh dan dalam mana satu bab aku serius… silap aku juga..

Soalan yang hendak aku ajukan pada Si Dia ini dah aku karang dan dah fikir-fikirkan kan dari beberapa malam sudah, sehinggga mengakibatkan aku sampai ke pagi tak boleh tidur, dan aku perlu mempamerkan kewarasan dan hemah ketika bertanyakan.

Di kesempatan ini aku bertanya pada Si Dia dengan selembut mungkin, se se romantik mungkin,”Kenapa dan mengapa, dengan tiba-tiba di saat akhir kamu menolak pertolongan yang kita telah meteri bersama ? “

Si Dia menjawab, jadi kamu terasa hatilah!!!, minta maaflah kalau kamu terasa katanya (sambil tertawa,,,) aku banyak barang yang mahu di angkat dan aku mahu angkatnya satu kali. ( aku memang terasa di hati, dan apa lagi melihatkan si dia asyik tertawa menjawab… memang aku yakin Si Dia sengaja mahu menyakiti hatiku,,,, dan itu cara Si Dia agar aku main jauh sejauhnya dari sisinya…..)

Aku gagahi juga mengajukan Soalan kedua ku , “Adakah yang menolong kamu angkat barang-barang itu adalah boyfriend kamu?”

Si Dia menjawab, ustaz …. aku memang ada ramai kawan lelaki di Labuan. Nada suara Si Dia lain dari kebiasa nya, plup terganggu degupan jantungku seketika, untung nasibku jua ”dan nasiblah tidaklah jua Si Dia tempelek ku, dengan skripku, cuba di jawabnya kau tak tahukah yang aku ini ramai peminat” tentu aku makin bertambah malu, atau mungkin perlu di kejarkan ke wad kecemasan…….

Dan Aku sememangnya masih menyedari Siapalah Aku ini? dan perlu apakah aku ini bertanyakan banyak soalan, aku bukan sapa-sapa pun, lalu aku capat-cepat mengalah,,dan fasa kedua plan skripku , yang akan menjadi wakil ku meluahkan perasaan ini. Kerana padanya tempat aku lebih mudahnya meluahkan perasaan ku ini, aku pun kata sama Si Dia “saya pun minta maaf kerana menulis kaisah kita ini dalam blog tanpa meminta kebenaran” lalu aku pandunya mencapai alamat blog dan nyatakan tajuk-tajuk yang aku post dalam Facebook adalah tajuk artikel dalam blog. Bacalah kata ku… sama ada Si Dia sudi membacanya atau tidak…. Aku Serahkan dan aku pohon kepada yang maha kuasa untuk memberikan hidayah kepadanya, kerana Allah Tuan Punya milik semua. Maha kaya tiada terperi..

Di kesempatan ini juga, aku masih ingin mempelawa Si Dia untuk bersarapan pagi bersama,walaupun aku dah agak dan tahu akan jawab Si Dia, jangan putus asa biarpun Si Dia yang mula menjauhkan aku dari kearkabanya…dan seperti selalunya jawapannya adalah, aku dah bersarapan katanya, aku pun cuba melangkah dengan segagah mungkin keluar menuju ke kantin, dan bila aku melihat ustazah kawan rapatnya, aku mohon bantuan kepada ustazah yang arkab dengan Si Dia agar cuba memperlawa Si Dia bersarapan bersama.. ustazah ini tolong aku juga, namun dia pun tidak Berjaya.

Seharian ini, makin sesak dada ini, bagai satu penyeksaan…… semacam ada benda bergolodak di dalam dada ini. wahai benda yang bergolodak di hati……. Selalu Datang mu tak perlu undang!!!!!!! Siapakah engkau??? Kenapa bersungguh-sungguh melanda aku ? apa mahu mu?


Wahai benda yang bergelodak di hati, Adakah engkau melanda si dia juga? Ya Allah JANGAN Jadikan Golodak hati ini menguasai kewarasan dan pertimbangan kami, Anugerahkanlah kami kesabaran, kewarasan dan pertimbangan. moga dengan itu dapatlah kami mempamerkan kekuatan jati diri. Amin.

Aku ini kalau filem melayu, banyak meluat betul aku,,, sehingga ada beberapa pelakun yang aku betul-betul benci sampai sekarang, salah satunya Dato Yusuf Haslan,aku tak ingat dibabak mana dan filem mana aku mula membencinya, yang aku tahu aku memang benci dia, intro filem khurafat, menayangkan skop prodcotion sebagai penerbitnya. Ala.. laaa ini lagi…. Kalau berjual aku tak akan membeli, Aku pasang sambil Fast forward, … lima minit saja tamat, Seram juga bulu ruma aku, Aura rasa harmonis tiba-tiba zahir maka ku pergunakan terusku alirkan ke seluruh Angota badan, nyaman, indah memercik di sanubari…..

Kasihan Pak Aziz…
Aku tak mungkin akan jadi Encik Johan, kesian Cik Anna, Kesian Puan Aisyah….
Dan Aku betul-betul terkejut mendengar suara Imam Kahar..

Saya amat mengharapkan dan sentiasa berdoa agar penulisan (Aku Dan Si Dia ) ini tidak terhenti atau di akhiri oleh artikel ini, hampir aku boleh post tulisan setiap hari sepanjang minggu lalu, Artikel ini aku dah draf awal, dan telah melalui proses sedikit edit, ada dua tiga lagi tulisan yang sedia untuk aku postkan, Cuma penulisan tidak bermutu, hendaknya dalam kesukaran agar timbul mudah, jadilah penceritaan sebuah kenyataan.. amin seperti di permudahkan semudah firman Allah SWT . jadi maka jadilah Amin ya rabil alamin.

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback