Tuesday, May 10, 2011

Tetapi biasanya aku ini tidak tetap pendirian.

Jumaat berlalu maka genaplah seminggu aku dan si dia tidak makan bersama.Pun demikian aku dan si dia sentiasa bertegur sapa pada peluang yang datang,semacam Si Dia Spoting menunjukan yang tidak ada apa-apa berlaku, bila saya melihat si dia ,aku akui langsung tidak menzahirkan rasa apa-apa, si dia memang tidak menampakan apa-apa bebanan, berbanding dengan aku yang telah berlebih-lebihan. ………

Aku mula melakar penulisan ini pada hari pagi Ahad, penulisan yang ada dalam simpanan ku,yang belum aku Postkan, iaitu tulisan hari Khamis, tulisan hari jumaat dan tulisan hari Sabtu, untuk Isnin minggu kedua ini, biar pun ada plot-plot dan kelakuan saya yang lebih menarik dan lebih berani…. saya sudah tidak mencatatnya, dan saya pun tidak pasti sama ada tulisan hari khamis, jumaat dan sabtu,,, saya mampu postkan atau tidak,

saya sebenarnya lebih bermaksud akan menjadikan semua post Aku dan Si dia ini secara bersiri setiap minggu, malangnya saya tewas, oleh kerana si dia telah benar saya perkenalkan pada blog ini, menjadikan segala post saya di Aku dan Si Dia menjadi meden bicara saya dan luahan rasa saya kepada si dia. Jadi memang Masuk bab mengayat juga kan? Mengorat menggunakan blog. syok sendiri.....

Jadi mana yang baik jadikan panduan manakala kesilapan dan kelemahan jadikan lah sampadan. Kebaikan dalam timbunan kejahatan akan jelas Nampaknya, kejahatan dalam timbunan kebaikan, hanya yang pakar dapat menilainya.

Saya akan cuba membuat sedikit rumusan mengenai post saya dalam Aku dan Si dia, memang ada terlintas dihati,sedari awal kiranya Post saya di Aku dan Si Dia, menemui ke gagalan, maka saya berniat mendelet segala post pada tajuk Aku Dan Si dia ini. Tetapi biasanya aku ini tidak tetap pendirian.

Sesuatu fenomena rasa yang sangat berlainan yang aku alami, aku memang ada bersangka mungkin ada suatu unsur lain yang datang di hantar untuk melanda ke arkaban aku dan si dia,seandainya benar, maka pada hal itu, aku dapat bertahan sebagaimana ilmu pertahanan yang aku warisi, namun sekiranya itu hanya Fenomena Rasa maka sekali lagi pertahananku terbukti masih goyah, masih terlalu banyak kelemahannya…

Adanya rasa simpati dan sayang, menjadikan saya cuba mempertahankan si dia dari sejauh ini, untuk situasi ini saya telah melakukan kesilapan kerana cuba mempamerkan diri dan tidak pada kekal bertahan.. Insyahallah apa yang saya lakukan, semuanya kerana mengharap redha Allah Swt.

Diantara rasa yang sering kita hadapi atau saya sahaja berfikir mengenainya ialah, buat apakan menunggunya, cari aja yang lain, kan ramai lagi yang memuja-muji?? Atau apakan mahu susah-susahan ….. ketemu saja sang bomoh, …. seru namanya, pasti akan datang melutut… Astagfirullahal Azhim

Bagaimana pula dengan si dia menghadapinya? Saya makin risau, saya telah menakutkannya,,,,, skrip yang saya guna pakai nyata tidak berguna langsung… makan diri, maka saya mula mengalah, ikhtiar terakhir saya hanya mampu berdoa Ya Allah Bukakanlah Hatinya untuk menerima Nur mu, rahmatilah kami dan anugerahkan lah kami petunjuk dan redhakan lah kami . Amin.

Cuma saya amat tertanya-tanya adakah kearkaban saya dan si Dia ini sebenarnya melerai kerana akibat saya terlepas pandang akan tindakan, dan perangai tutur kata sendiri yang tidak teratur dan tidak sensitive ? saya teramat risau perbuatan itu telah menyinggung perasaan ramai orang dan juga menyebabkan saya dan si dia semakin jauh dan menjauh. ..

maka melerailah retakan pada batu mata cincin yang terlucut di jari…
Sememangnya apa pun badai ombak yang melanda dan yang menimpa ini, terdapat banyak hikmah yang tersembunyi, antaranya akhirnya disituasi ini mendesaku mengakui sesungguhnya dan sebenarnya saya sebenarnya menyimpan rasa hati . .
Dan Biarlah gelora badai melanda ini seawalnya sebagai meden ujian, sekiranya lulus maka ini membuktikan bahawa akan dapat bertahan dengan berbagai aneka godaan dan permasalahan yang mendatang nanti. Tapi sekiranya seawal ini sudah gagal menghadapinya secara waras maka alamatnya. .. seluruhnya di masa hadapan adalah kegelapan… kasihanlah zenarasi seterusnya. nauzubillah

Kini Si Dia bekehendak aku pergi sejauh-jauhnya, insyahallah akan ku turuti, aku akan pergi nun di sejauh mata terpandang. Kerana bertepatan memang pun aku tidak sabar-sabar lagi untuk bermain di laman sendiri,,,, mudah-mudahan Insyahallah taala Tugasan khusus dan Am aku di wilayah persekutuan Labuan ini telah sempurna.. Amin.
Saya perlu mencari diri, membina kekuatan diri, saya pamerkan lagi ke eggoan, saya bermula dengan mendelet Si Dia dalam Rakan FC ku, sebagai tindak balas ku kerana Si Dia Memblock aku dari suapan beritanya….

Biarkan lah post di aku dan Si Dia ini ditentukan oleh taqdir masa untuk menghuraikanya keberadaannya ……………………………………………………………………

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback