Saturday, May 14, 2011

bergembiralah menjadi Guru.

kali pertama untuk aku cuba menulis secara live, hari ini hari guru rupanya. macam mana seorang guru pun boleh lupa. alahai.... masih amai dan angau dengan cerita aku dan dia... yang sah kompom menemui kegagalan...

aku cadang nak rehat menulis lah dulu, tapi bila aku ingat-ingat ini sifat orang yang merajuk,malulah aku kalu kedapatan merajuk. aku dah orang tua, ustaz lagi.. badal lagi.. uiiiiiiiiii naaaa beratnya tanggungan. apa pun aku ni lelaki dari manusia..

bukan menunjuk-nunjuk, bukan mengada-ngada, tapi aku nak tahu dan aku nak belajar membuatkan aku susah di fahami oleh mereka yang tidak mengerti. aku pun tahu tak mungkin mengawal diri ini kerana pemiliknya yang tuan punya maha kaya..

hari guru, untuk guru??? tak ada apa pun istemewanya... kalau aku lah. sebabnya aku tak pernah ingat ada yang boleh aku kenang-kenang dan boleh aku bangga-bangga..

Di facebook aku post ingatan ikhlas untuk sekalian guru-guruku,rakan guru dan bakal guru. dan yang tak berguru carilah guru, adat berguru ada akadnya.

berguru kena ada akadnya, rukun dan syarat, tak sah berguru tanpa akadnya.rukun dan syarat..

bila bernama guru ini, daulatnya memang kurnia allah, tak kiralah sang guru itu bukan dari kalangan muslim, kita sebagai penuntut dan orang yang beragama islam wajib hormat beradab denganya seperti kita beradab dengan tuan-tuan guru kita yang muslim juga.

guru ini berada pada berbagai gelaran dan martabat, dalam jadi guru masih memerlukan juga guru, dalam berguru kena ada guru, guru segala guru di panggil asaataza (cuba rujuk kamus) asal kata ustaz atau ustazah.

guru akedemik, guru silat, guru rohani, guru mursyid, mahaguru macam-macam guru, aku jadi guruletih ajalah...

jasa guru menjadikan aku guru,aku dah cuba lari jauh-jauh dari jadi guru.. taqdirnya Allah masih letakan saya jadi guru...

aku ke labuan bukan pasal aku merajuk,tapi bila aku nak kembali balik macam sebab aku merajuk pula,

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback