Thursday, March 24, 2011

kurukulum Aliran Seni Silat siku 12 Peneng Versi Abjad Sabah

Dengan ini ABJAD SABAH suka cita mendedahkan kepada umum akan Kurukulum Aliran Seni Mempatahankan Diri Dibawah Kelolaannya,yang mana pada Asasnya Bernama SILAT SIKU 12 PENENG, Abjad Sabah melalui 3 Orang Waris Sah SIKU 12 PENENG yang secara atomitik dilantik sebagai juga sebagai penel penentu pencapaian tahap kecergasan.

Pada majlis pembentangan format kurukulum baru latihan padang dan dispilin amalan Jabatnya. Semua yang hadir bersetujuh dengan kaedah cadangan dalam pembentangan kurukulum tersebut. Yang mana Abjad Sabah telah Memformatnya seperti ini:

SETIAP AHLI BARU akan mula dan memakai Dispilin Langkah Tari Jabat 14, jika mengikuti latihan padang ia akan memakai TALIPINGGANG HITAM dan di sarankan untuk berlatih dengan huraian siku 1, siku 2 dan siku 3, jika tiga ahli penel tersebut telah berangapan telah lulus pencapaian kecergasannya maka layak untuk di Anugerahkan Sijil Tahap Satu Dan Memakai Talipinggang Calit Kuning.

Up greding CALIT KUNING akan memakai Dispilin Langkah Tari Jabat Penimbul, jika mengikuti latihan padang disarankan untuk berlatih dengan huraian siku 4, siku 5 dan siku 6. jika tiga ahli penel tersebut telah berangapan telah lulus pencapaian kecergasannya maka layak untuk di anugerahkan sijil dan memakai Talipinggang Tambah Calit Merah.

Up greding CALIT KUNING dan CALIT MERAH akan memakai Dispilin Langkah Tari Jabat Besi, jika mengikuti latihan padang disarankan untuk berlatih dengan huraian siku 7, siku 8 dan siku 9. jika tiga ahli penel tersebut telah berangapan telah lulus pencapaian kecergasannya maka layak untuk di anugerahkan sijil dan memakai Talipinggang Tambah Calit Hijau.

Up greding CALIT KUNING, CALIT MERAH dan CALIT HIJAU akan memakai Dispilin Nadi 10 . Jika mengikuti latihan padang disarankan untuk berlatih dengan huraian siku 10, siku 11 dan siku 12. jika tiga ahli penel tersebut telah berangapan telah lulus pencapaian kecergasannya maka layak untuk di anugerahkan sijil dan memakai Talipinggang Tambah Calit Putih.

Kuning hijau awlia keramat * merah putih bendera Muhammad
kelabu hitam di celah umat * jangan menerima umat Muhammad

Seorang yang memakai TALIPINGGANG CALIT KUNING, CALIT MERAH , CALIT HIJAU dan CALIT PUTIH, berpeluang untuk berlatih dispilin langkahan hulubalang dan di syorkan layak untuk bertugas menjadi guruletih siku 12 Abjad Sabah.

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback