Sunday, June 24, 2012

FITNAH DALAM PERAWATAN DAN PENGUBATAN ISLAM

Khamis, 21hb Jun 2012. Lebih Kurang Dalam Jam Tujuh Setengah Saya Bertolak Dari Rumah menuju ke ujana kewangan Untuk Saya Menghadirikan Diri Ke Program Penerapan Nilai-Nilai Murni Anjuran Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Labuan.

Saya Tidak Ingat. Sudah Kali keberapa? Untuk Saya Hadir Memenuhi Jemputan Program Ini. Kerana hari ini program seperti ini telah Enam Kali Berjaya Di Anjurkan oleh Pejabat Mufti. Sebulan Sekali

Untuk Yang Ini Kali,Tidak Sangka Pula Saya Yang Saudara Kenalan Saya Seorang Ustaz Penceramah Bebas Mewakili Rakanya Juga Seorang USTAZ Dari Komoniti Pertubuhan Bernama Darul. Yang Akan Menyampaikan Ceramah berkaitan. (rata-rata mereka ini Ustaz yang dikenali di labuan ini) teruskan....

Darul yang diperkenalkan ini yang disebut. Dinyatakan oleh Tuan pengerusi Majlis Yang Lebih Kurang Dalam Dua Tahun Ditubuhkan Di Labuan Ini, Kini telah dan mempunyai permis sendiri.(rasanya dah saya ceitakan dalam penulisan terdahulu berkenaan perlawaan seorang rakan menyertai pusat rawatan ini)

Menurut saudara Penceramah, rawatan Yang ditawarkan oleh Darul adalah percuma. Cuma Air dalam botol yang dijadikan sebagai Air Penawar di Jual dengan harga RM2 sebotol. Ini pun sebagai menampung kos Pengangkutan botol tersebut katanya. (Kalau maklumat saya tidak lengkap minta maaf sajalah)

Sepatutnya jemputan Penceramah ini akan menyampaikan atau Kira-Kira Akan Membentangkan Ceramah Bertajuk FITNAH DALAM PERAWATAN DAN PENGUBATAN ISLAM. Waaaaaaaah….. dengan Sekali di sebut oleh pengerusi Majlis saya terus menghafaz tajuknya. Tentunya sebuah tajuk yang sangat mengujakan saya. Tidak sabar untuk hendak mendengarnya…

Sebagai Perkenalan Dan Adab Merendah Diri Ustaz Tersebut Memperkenalkan dirinya … Dan Katanya Tidaklah Selayaknya Untuk Saya Membicarakan Tajuk Ini Kerana Dihadapan saya ini adalah Tuan-Tuan Guru , Para Ustaz Dan Ustazah yang lebih berilmu… Lagipun Kerana Saya Masih Baharu Dan Sedang Mendalami Pembelajaran Ini. Tapi Demi Untuk Mengantikan Saudara Rakanya USTAZ (Yang Sebagi Yang Mengetuai Pertubuhan Ini Di Labuan.) Yang Tidak Dapat Bersama Untuk Mengupas Tajuk Ini pada hari ini.

Maka Untuk Itu Selayaknya Penyampaian Saya Ini Hanyalah Berbentuk Tazkira Sahaja Katanya.Ilmu Tuan-Tuan Dari Sebarang Laut, Ilmu Saya Ini Hanya Sebarang Parit. Tapi Kalau Tidak Belajar Ilmu Parit Mana akan Dapat Melintas Parit Katanya Berseloroh.
Saya Tidak Dapat Mencatat Apa-Apa Point Yang Sesuai Untuk Dikongsikan bersama.

Entah kenapa dan mengapa? Hari Ini Saya Tidak Bersedia dan tidak Memiliki Apa-Apa Untuk Mencatat Lontaran Ilmiah Dari Penceramah Jemputan. Pada hal…selalunya saya sangat bersedia. sungguh Baru Saya Sedari sangat Menarik Pula Tajuk ceramah untuk hari ini.

Kalau tidak salah dalam ingatan saya, Ustaz itu memang ada membawa sofecopy untuk rujukan semasa berceramah. Dan Di awal mukadimahnya Ustaz ini menerangkan dan menyebut golongan Manusia Islam Mengikut Akidah dan Imanya. Dan kalau tidak silap pembacaan saya, lebih kurang tidak sampai masa sejam. Ustaz itu hanya dapat berkesempatan menyatakan lebih kurang enam tahap golongan (manusia muslim) tersebut( untuk lebih ditil, sila klik tajuk serupa di google rasanya itulah sumber utama pautan mereka).

Ustaz Penceramah Ini Seperti Yang Saya Kenali Sebangsa Dengan Saya. Cerita dulu berkerja juga di jabatan Saya. Kini telah dan memilih berada di Luar Jabatan. Entah saya bila lagi akan berada di luar.

Pernah ada Saya bercerita Dengan Orang Rumahnya, dan bermungkinan Ada Kaitan Kekeluargaan Juga antara kami. Semua orang Islam Bersaudara bah kan???? Ustaz Ini Memang Mesra Dengan Saya. Sudah terlalu lama saya mengenali Beliau,Tidak tahulah beliau Memilih Untuk Menyertai Aliaran Ini berkeMungkinan ( Agak Kasar )Untuk Saya Menyatakan Bahawa Mereka Ini Kebanyakanya Adalah Penyokong Kuat Ustaz Dr. berkeMungkinan Juga Kerana Partinya?

Tidak Kisalah Pun… Itu Haq Mereka, mana boleh pertikai….
Hari ini Walaupun Kebanyakan Ilmiah Yang Ustaz Penceramah Ini Lontarkan Berdasarkan Ilmiah Semasa. Seperti di set serupa Macam Menjawab lontaran Ayat-Ayat dari Saya… perasan lah ni kan?

Eeehhhhhh Kenapa Pula Saya Terasa!!!!! Siapa makan lada tentulah di merasa pedasnya. Biasalah Kan? Saya bukan budak tadika lah…. Dan Bodoh Sangatlah Saya Kalau Saya Terikut-Ikut Gaya Itu. Sebenarnya Saya Lucu Jugalah Kalau Demikian Begitu Sahaja Sanggahan Untuk Ayat-Ayat Saya.

Saya berCerita tahap budak tadika, Bikin Memberi Saya Ketawa Besar. Hal Remeh-Temeh budak-budak tadika Di Jawab begitu. Kesian juga saya mendengarnya… Macamlah saya sudah buka cerita tahap gaban.. saya Cuma bagi intro jadik jangan tersasul untuk mencuba menekanya. Agar Tidak termasuk di jerat saya Dengan begitu sahaja.. itu saya kata tanda Tidak Faham dengan bahan pembelajaran .

Biarpun Saya Amat Tersentuh Dan Terkesan Bila Saudara Ustaz Tersebut Mempertikai Kan apa seperti yang saya cerita. Kerana Menurut Kata Gurunya Kaedah Tampar Dan Tumbuk Dalam Rawatan Dan Pengubatan Islam Tidak Ada,… TIDAK ADA… Allah Subahanallah. Alasanya Hanya Kerana Adalah Tidak Beradab Sama Sekali, skil tampar tumbuk ini. Kesianlah Si Pengidap Katanya. Bangun Pagi Sakit-Sakitlah Badanya Nanti si pesakit…..

Walaupun cara dan Kaedah Tampar dan Tumbuk ini Bukan Tred mark utama Saya, Ada banyak lagi lah Gaya yang Insyahallah dapat di pamerkan… Lucu Lah Kan… Inilah Yang Beri Katawa Jua Tau… Belum Laksanakan Hukum hudud, Dah Kata Nanti Ramailah Lah Yang Tidak Ada Tangan Kerana Habis Dipotong-Potong….. Apa Ini???? Cerita Budak-Budak Kah????? Karang….. Saya Kata Tidak Munafiq Kah Begitu? Tentu Beri Marah Pula… Kan??? Ada Sekolah Kah Tidak Ini?????? Pigi sambung belajar lagi.. kasi tamat itu perguruan.

Cuma Mau buka cerita Yang Penumbuk Dan Penandang Orang Mana lah Semua Sama bisanya… yang budak-budak, yang tua-tua, dan yang ada latihan. walau Gaya dan Aksinya lebih kurang sama… bila saya kata saya boleh bagi penampar dari jarak jauh. Nanti di kata takbur dan tembiranglah pula…. Kan? Bila Kamu tidak boleh berbuat demikian sebab itulah kamu orang sangka orang lain tidak boleh buat????? Kan? Kan? Kan?

Janganlah risau… sudah agak lama saya tidak gunakan penampar jarak jauh ini. Barangkali sudah xpired barang tidak boleh guna sudah… don’t make me anggri birdlah…. Kata incrideble hulk…nanti saya jadi makhluk hijau..

Di Aliran kami ada nama kaedah Amalan Jabat BISA. Kalau nak Tanya Berbisa ? atau tidak Berbisa? Wallahu’Alam. kamu sendiri cuba try test… lah. Sebab saya tidak berani mencubanya. Belum Buka Cerita JABAT BESI pula… lagilah kamu kata merapu.

Para pelatih kita Yang Beratus-Ratus Murid Belum Tentu Semua Jadi Macam Seperti Gurunya…. Sekurang-kuranganaya keberkatan Guru Itu Ada. Jadiq Pandang Orang Jangan Dengan mata Hati ,… Walau hati Mata Itu Melihat Dengan Jelas,… kerana pengLihatan Dan Pandangan yang lebih baik ialah boleh merasa KeAgungan Allah. Sesiapa yang diberikan kebaikan maka tidak putus-putuslah kebaikan untuknya.

Tidak Salah Dan Mungkin Tuan Guru Anda Tidak Melarang Untuk Cuba-Cuba Ambil Masa Atau Cuba Lah Curi-Curi Juga Ambil Tahu Untuk Mudah Menilik Dan Merenung Serta Melihat Agar Dapat Mengatahui Sedikit Asas Aliran Orang Lain Pula. Jangan jadikan perbandingan nanti suka meracau pula.

Kalau Sudi mahu Melihat Gaya Saya. Silakan …. Insyahallah Tidak Halangan Untuk Saya Testmoni. Saya Tidak Perkenakan Apa-Apa Syarat… ilmiah . Free of chage.

Sebenarnya Kalau dikira betul, sumbangan atas perkhidmatan itu masih dibangsakan sebagai chageee. Cuma kaedah dan akadnya berlainan. Jadi yang dikira Free of chagee adalah langsung tidak menerima walau dalam bentuk hadiah dan sumbangan sekalipun.

Jelaslah yang menerima sumbangan ini adalah sebanarnya bukan free tapi chagee tolong atas pertolongan. Dan memang Tidak ada salahnya bagi pemberi sumbangan dan tidak salah menerima sumbangan… silakanlah., siapa yang tidak akan ambil sumbangan bila sudah di hulurkan? Rugi oooooooo….. Cuma yang bida dan kurang sopan dalam kes seperti ini adalah mempertikai kifarat Aliran lain.

Kalau Disini, wall ini saya celupar macam mana pun dengan Aliran lain, saya bercakap di Rumah Saya, Apa Yang Saya Kata Adalah Dalam Rumah Saya. Kan Saya Pun Wakil Guru…. Sikap Sebagai Guru Kena Ada Juga.

Cuma Jangan ada Fitnah Saya Di Luar Sana. Kerana setakat ini Saya Sangat Pro Dan lebih Skema Di Luar . Kadang tidak diperasan pun Orang Yang Saya Adalah Wakil Guru bagi Satu Aliran. Tidak perlu pun nak skema untuk berurusan dengan saya. Insyahallah.

Kalau Ada dari Aliran lain ingin tahu dan hadir dalam Majlis saya, Tidak pernah pun terasa dihati oleh mereka dan insyahallah saya akan bakalkan mereka dengan maklumat yang diperlukan tanpa bertanya dengan saya. Kalau Tidak Percaya Sila Hadir Di Program Saya. Anda pasti Sebagai Tetamu Saya. Insayahallah.

Cuma bila teringin cuba test pengatahuan saya… minta maaflah saya tidak pandai… tidak payah berguru dengan saya.. kita hanya layan cerita

Saya Agak Hairan Juga Bila Saudara Ustaz Penceramah Juga Mengatakan Yang TUAN GURUNYA Mempertikaikan Kaedah Scan Itu… Mana Boleh Main Scan- Scan Rasulallah Tidak Buat Begitu Pun. Hanya Menyentuh Bahagian Kepala Dan Mana-Mana Bahagian Yang Sakit Katanya. Hingga Membuatkan Saya Berfikir… Pernah Kah Tuan Gurunya Hidup Di Zaman Rasulallah Saw Dan Mengatahui Semua Yang Berlaku Selama 23 Tahun Rasulallah Saw Menyampaikan Dakwahnya. Sehingga mengatahui semuanya. Wallahu ‘alam.

Setahu Saya Makhluk Jin Bukan Cerita Alam Gaib, Walaupun Jin Bukan Di Alam Manusia Tetapi Jin Menerima Syariat Seperti Manusia. Iaitu sama-sama Wajib beriman dengan Ayat Al-quran, Kenapa Jin Boleh Zahir Di Alam Manusia? Dan Bolehkah Manusia Biasa Melihat Makhluk Jin Dalam Wujudnya Yang Asli?

Iblis, Syaitan, Malaikat, Dosa, Pahala, Syurga Dan Neraka Adalah Antara Perkara Sami’iat. Alam Kubur (Alam Barzah) Rasanya Itulah Alam Gaib, Cuma Saya Rasa Makhluk Jin Bukanlah Perkara Yang Termasuk Dalam Perkara Ghaib, Sehingga Rasulallah Sahaja Yang Tahu?

Saya Boleh Menerima Dakwaan Sesiapa Pun Bahawa Kehadiran Jin Boleh Dikesan Kedatanganya, Pergerakan,Kehadiran Dan Persembunyiaannya Oleh Mereka-Mereka Yang Berada Di Tahap Itu. Walaupun Saya Tidak Dapat Membuktikan Yang Demikian Itu Dari Pengalaman Saya Sendiri. Tapi Saya Sangat Suka Belajar. Saya Tidaklah Mahir Atau Pandai Tapi Saya Sangat Suka Ambil Tahu Ilmiah Aliran Orang Lain. Jangan Ada Rahsia Yang Saya Tidak Tahu.

Dua Benda Diatas Atau Mana-Aman Yang Saya Tidak Tertulis Sangat Tidak Saya Sanggah Kiranya Ianya Datang Dari Percakapan Seperti TAHAP Saudara Ustaz Penceramah Ini Sendiri.

Dan Saya Juga Boleh Menerima Sekiranya Atau Kalaulah Tuan Gurunya Sendiri Yang Berkata Menjawab Demikian Bila Ada Anak Muridnya Bertanya Demikian Rupa. Saya Boleh Terima Pakai. Hek….. Hek……. Hekkkk

Saya Juga Wakil Guru Bah… offffffff Biasa Lah Begitu Sukatan Pendidikan kan? Kan? Kan? kebiasaan Untuk Menjawab Soalan Anak-Anak Buah. Tapi Tolonglah Jangan Bawa Keluarlah Ayat-Ayat Macam Ini di luar Rumah sendiri. Macam Bodoh Sangatlah.. Kan Ilmu Allah Ini Saaaaaangat Luas. Hormatlah Dengan Hadirin Yang Ada. Tentunya Dari Aliran Lain Juga Ada, Jangan Ambil Peluang Untuk Menjawab.. Kerana Boleh Menyebabkan Fitnah-Memfitnah Di Seluruh Aliran.

Saya di zaman keGairahan Pun Bila Dikhabarkan Oleh Arwah Tok Ayah Tasik Akan ada Kaedah Dan Boleh Beramal Dengan Gerak Menangkap Makhluk Jin Dan Masukan Dalam Botol Atau Tambat Di Dinding, Saya sedikit pun Tidak Teruja, Kerana Saya Sudah Lama Membaca cerita serupa Dalam Buku-Buku Cerita.

Kemudian saya Tidak Pernah lagi Mencuba Untuk Menzahirkanya. Kerana Tidak Keperluan Pada Saya Dan Tambahan Pula Saya Tidak Memahaminya Dengan Sejelas-Jelasnya. Namun Saya Cukup Yakin Insyahallah Saya masih Boleh meLakukanya Juga Dengan Izin Allah Swt Pada Masanya Kelak.

Saya mewarisi cerita Kaedah Tampar dan tumbuk Sahaja Bila Berjumpa Dengan Penghidap Kerasukan Ini dari Tok Ayah Tasik, sehingga kini Saya Cukup Yakin Dengan Keberkesanannya Kerana Setakat Ini Belum Adalah Lagi yang Jadi Mangsa Penampar Dan Penerajang Saya. … Sebab Bila disebut sahaja nama Saya pasti tergama si Perlaku.. wuhhhhh hebat tak hebat, betul atau tipu wallahu ‘Alam.

Pada pengalaman saya dan seperti yang saya ceritakan Di Kisah Asramah SMAWIP L. Bila Saya Cakap Sahaja Berubalah Tabiat Si Perlaku, Ber Akal Terus…. Jangan Cuba Berlakon Di Hadapan Saya. Ooooo Ya…. Yang Ada Hanya Yang Rata-Rata Hanya Pelakon Handalan Semata-Mata, Hero Tidak Berbayar. Sia-Sia Kekal Dalam Perangai Buat-Buat Yang Akan Menjadi Tabiat … Buang Masa Sahaja. Tidak Payah Susah-Susah Baca Apa-Apa Pun. Pakai Sifir Satu atau baca ABC Pun Boleh Hendel. Cepat Dan Mudah..

Suka juga saya ambil perhatian. Jangan bersangka dengan bacaan diambil dari Al-Quran Aliran itu sudah terbukti sahih. Kerana Walaupun Ayat-Ayat Al-Quran Yang Digunakan Dalam Perawatan Belum Tentu Kaedah Rawatan Itu Islamik, Ayat-Ayat Memang Islamik tapi masih Banyak Factor Lagi Yang Akan Di ambil Kira, Tapi Yang Lebih Utama Adalah Sanad Dan Salasilah Aliran Kaedah Rawatan Tersebut. Kalau setakat Tuan Dr yang Kutip dan ajarkan dari pembacaannya berdasarkan ada ayat tersebut dalam Al_quran. Masih jauh dari cukup.

Buku bertajuk MISTERI ALAM MELAYU Tulisan USTAZ AHMAD JUNAIDIN mungkin boleh membantu pencerahan sila milikinya dan ceritakan kepada saya. kerana saya sendiri pun belum membacanya.

Pada Saya juga Masih Ada Bahaya Dan Risiko Bergantung Dengan Ayat-Ayat Al-Quran. Macam Mana Itu? Untuk Martabat Awami Mungkin Kita Boleh Timbang Rasa. Ulama Akidah Tetap Menyatakan Pengunaan Ayat-Ayat Tersebut Sebagai Untuk Tujuan Ini Dan Itu Adalah Tidak Sesuai, kerana Menyebabkan Kebergantungan Kepada Ayat-Ayat tersebut Semata-Mata. Leka bergantung dan meminta Kepada Pemilik Ayat-Ayat Tersebut. Walaupun kaedah ini Nampak sangat molek,

Cuma cuba perhatikan dan renunglah ayat ini

( IALAH PERKARA LUAR BIASA YANG BERLAKU KEPADA SESEORANG YANG MEMPELAJARI ILMU DAN BERAMAL DENGAN MENGGUNAKAN AYAT-AYAT TERTENTU TANPA MENYEDARI ADA BANTUAN MAKHLUK LAIN SELAIN DARI ALLAH SWT).
berkaitan dengan keterangan di Atas. keterangan bagi?
A)karamah
B)Ma'unah
C)Sihir
D)Mentera
E)Jampian

Seperti Kata Mereka (Ulama Akidah) Kenapa Tidak Minta BERDOA Terus Kepada Pemilik Ayat Tersebut.

Walaupun Telah Nyata Hanya Ayat-Ayat Al-Quran Yang Digunakan Dalam Perawatan Tersebut, Risiko Pembawaan Virus Dalam Ayat-Ayat Tersebutlah yang Sangat-sangat Memberi kesan yang tidak disedari oleh pengamal dan pewarisnya. Yang Kemudian Akan Memusnakan PC (Diri pengamal itu Seluruhnya).


Inilah Juga Yang Sering Melanda Aliran-Aliran Yang Ada. Jadi Sila Lah Juga Sediakan Anti Virus Untuk Scan Sanad Dan Salasilah Anda. Mudah-Mudahan Virus-Virus Yang Bersembunyi Dalam Ayat Tersebut Boleh Di Kurantin Dan Di Musnahkan. Tidak tahulah kalau ada yang takut kena Scan.

Bila Dah Di Xray Terpulanglah Pada Kita Untuk Mengiyahkan Kata Tukang Scan Itu. Diri Kita Yang Sakit. Kalau Dah Ada Kebenarnya Peneranganya Ada Betu Kah?. Kalau Nak Bantah Pun, Tidak Salah Juga Bertanyalah Dahulu Kepada Sesiapa. Tapi Bertanya Kepada Yang Pakar. Jangan Sebarangan Bertanya.

Saya Ulangi Contoh Yang Dah Selalu Di Utarakan. Yang Mana Di Ceritakan Seorang Sahabat Nabi Saw Yang Menerima Tunjuk Ajar Dari Iblis Tentang Fadilat Ayatul Kursi. Setelah Tertangkap Menceroboh Gudang Baitul Mal. Jika Fardu Takdir Sahabat Nabi Saw Tidak Merujuk Peristiwa Tersebut Kepada Rasulallah Tentunya. Sahabat Nabi Saw Ini Telah Berguru Dan Mengambil Ilmu Dari Iblis.

Sebenarnya Ada Fitnah Yang Cuba Dilaksanakan Oleh Iblis Ini Kepada Sahabat Nabi Saw Ini. Yang Mana Tadi Iblis Itu Cuba Menguji Akan Kebergantungan Sahabat Nabi Saw Ini Terhadap Ayat Al-Quran Ini Nanti. Dengan Setiap Malam Beranggapan Ayat Kerusi Ini Berfadilat Menjauhkan Dan Menyukarkan Sang Iblis Dari Menceroboh Gudang Tersebut.
Sebenarnya Iblis Tetap Dapat Menceroboh Gudang Tersebut Walaupun Sahabat Nabi Saw Membaca Ayat Tersebut. Di Sinilah Nanti Iblis Akan Cuba Tambah Was-Was Kononya Ayat Ini Tidak Mujarab Seperti Yang Iblis Itu Nyatakan Terdahulu. Wallahu Alam.

Fitnah Seterusnya Jika Sahabat Nabi Saw Ini Tidak Bertanya Kepada Rasualallah Saw. Nescaya Akan Bersalasilah Dan Bersanadlah Sahabat Nabi Saw Ini Kepada Iblis Atas Amal Dan Perbuatan Yang Telah Diajarkannya Itu. Dan Demikian Jugalah Jika Sahabat Nabi Saw Ini Sempat Menurunkan Amalan Tersebut Kepada Sesiapa Pun, Maka Awasilah Salasilah Dan Sanad Yang Ada Kamu Berpegang Sekarang Ini.

Berkaitan kaedah tampar dan tumbuk ini Arwah Tok Ayah Tasik Ada Berpesan ketika masa kaedah pandangan( bala tentera Allah ) tersebut maka mudah-mudahan perjalanan kamu Jadilah Seperti Saidina Umar Al-Khatab ra, Insyahallah Makhluk Tersebut Pergi Dahulu Sebelum Kamu Sampai. Dan Tidak Melalui Jalan Yang Engkau Akan Lalui. Wallahu ‘Alam
Kalau Tidak Tahu Kaedah Rawatan Boleh Tampar Dan Tumbuk Ini Macam Mana Rupanya. Rasanya Kalau pun Tidak Berminat Tidak Rugi Dan Tidak Salah Juga Untuk Ambil Tahu sikit-sikit pasal Kaedah Asasnya.

Bukan Untuk Pandai Cukuplah Untuk Pengatahuan. Asal Jangan Mudah Kena Tipu. Jadi Tidak Salah Curi-Curi Ambil Tahu Walaupun Tuan Guru Anda Melarangnya. Kerana Dia Melarang Itu Bersebabkan Takut Benda Baru Itu Mengganggu Penumpuan Seterusnya Menghalang Anda Dari Menghabiskan Silibus Pembelajaran Yang Sedang Bermula. Atau Kot-Kot Menyebabkan Anda Akan Terpangaruh…

Pengalaman Dan Pemarhatian Saya Rata-Rata Pelatih Perawat Tertipu Oleh Kononya Ada Kehadiran Gangguan Kepada Pesakit. Semata-Mata Melihat Sintom Semasa Si Pesakit. Pengalaman yang Ada, Adalah Harta Yang Tidak Terbayar Dengan Duit.. Belajarlah Lah Lagi.

Dan Sekiranya Anda Menerima Rawatan Dari Mana-Mana Aliran Sila Lah Menerima Rawatan Sehingga Pusat Rawatan Itu Merujuk Anda Kepada Aliran Yang Lain.

Saya cukup terpegun dengan cara menjawab oleh salah seorang perawat yang ada slot dalam program TV yang disiarkan oleh Rangkaian Astro. sebenarnya sangat jarang saya menonton TV. kebetulan hari ini ketika menghadap hidangan petang tertontonlah rancangan ini. perawat ini saya dengar macam dalam loghat Indon jadi datang rasa salah sangka saya. mula mengulas mencari salah... Nauzubillah

Bila Kebetulan pula salah seorang pemanggilnya Adalah Saudara K…… dari wilayah persekutuan labuan. kononya telah menerima rawatan dari Pertubuhan Darul ini dan beliau mendakwa masih belum sembuh setelah menerima rawatan dari pusat rawatan ini. saya sangat-sangat terpegun dengan layanan dan jawapannya. Perawat dalam rancangan ini menjawab dan memberi Nasihat sila teruskan berubat, berubat, berubat dengan Pusat Rawatan Tersebut. Sebulan. Dua Bulan Setahun sehingga sembuh. Sampai Betul-betul sembuh. HEBAT KAN JAWAPANNYA.

Jawapan yang sungguh Pro ini tidak menganggu dan mengusik Pusat Rawatan lain. Dan langsung tidak mengambil peluang untuk bermegah dengan Pusat Rawatan Sendiri.

Inilah yang selayaknya kepada pusat rawatan dan kita sebagai perawat tidak salah mencontohi cara jawapan tersebut. Pesakit Jangan sampai Seperti Yang Selalu Berlaku Baru Seminggu Dua Dah Kata Tidak Sesuai Tidak Mujarab Atau Tidak Berkesan. Lalu berpindah rendahlah pusat rawatan yang dikunjungi.

Masa Berubat untuk kesembuhan Mungkin bukan Sebulan, bukan Setahun Atau mungkin Sepuluh Tahun Atau Mungkin Seumur Hidup. Teruskan Berubat. Redha Dan Bersabarlah . Jangan Berhenti Berubat Tapi Jangan Mudah Bertukar-Tukar Perawat. Mudah-mudahan akan bertemu dengan kesembuhan.

Dan Jangan biarkan perasa Anda Mudah Terpangaruh Oleh Sesiapa…

1 comment:

  1. Hidup Abjad Sabah,,dari kami Geng Abjad wilayah Putrajaya..

    ReplyDelete

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback