Wednesday, February 17, 2010

sedikit santapan

Dengan Nama Allah Yang Pemurah Lagi Yang Maha Penyayang.
Alhamdullilah syukur dapat juga berpeluang menjalankan tugasan pertama, selapas biro latihan padang telah mendahalui beroperasi, Tuan setiausaha dan rakan-rakanya sebenarnya yang banyak menyediakan tugasan ini, mengatur persediaan, mengorbanankan masa, tenaga dan wang perbelanjaan,muda-mudahan ini ada nilaian di sisiNYA amin
Biarpun penat masih belum hilang mengharungi perjalanan pergi dan balik lebih kurang 600km, rasa hati untuk cuba mencatat apa-apa yang terasa mendorong untuk mencari-cari bahan yang sesuai untuk santapan bersama, persepsi saya,tentang keberadaan di daerah abjad asli ini mengikut perkembangan seperti keadaan berikut,
SALASILAH
PUSAKA KHALIFAH WALI AGAMA ISLAM
SALASILAH
LANGKAHAN HULUBALANG ROHANI JASMANI
SALASILAH
IJAZAH AMMAH SEGALA AURAD SEGALA AHZAB SEGALA SHOLAWAT DALALILUL KHAIRT
SALASILLAH
IJAZAH AMMAH ILMU ZAHIR ILMU ROHANI DAN SEGALA KITAB
Kebaradaan dan keperluan didalam tingkatan tersebut tak berapa saya pasti, sekadar pengalaman rasanya kesemua keberadaan memerlukan acara tertentu
Jika saya tak lupa Rasanya Talqin Secara Berhaq Saya Menerima Dari Tok Ayah Tasik ( Arwah Cikgu Saidin) Sebanyak Tiga Kali Dalam Tempoh Masa Tiga Tahun 1990-1993, Tahun 1998 Talqin Secara Berhaq Saya Menerima Dari Yang Dipertua Abjad Malaysia Tok Mat Janggut Di Selama Perak. Dan Yang Terbaru Talqin Secara Berhaq Di Hadapan Menerima Dari Tuan Setiuasaha Agung Pusat Ustaz Zainuddin Bin Othman 2008 Di Taman Air Panas Poring Ranau Sabah.

Meninjau kata tuan setiausaha abjad sabah 11 tahun untuk taqarrub peringkat pertama, tak genap-genap untuk cukup 40 hari, masya Allah… Allahu akbar sepatutnya 11 tahun ni dah jadi wali belaka.
LALU SAYA TERPANDANG KEBELAKANG
Sekitar kepulangan saya telah berusia hampir 14 tahun rupanya, subahanallah dan sebenarnya tidak terniat pun bahawa pada suatu hari nanti ABJAD ASLI ini, akan saya sebarkan dan kembangkan di perkampungan dan apa lagi untuk berkembang seperti yang akan adanya nanti. seperti mana INDUNG AIR PENAWAR telah tersebar dan ada pula yang mengaku ia adalah miliknya oleh itu telah sampai waktunya mulai masa dan detik ini. dengan ayat Bismillah kita WARGA ABJAD ASLI sebagai pewaris yang sah terhadap INDUNG DAN AIR PENAWAR ini, kita mohon ALLAH TAALAH angkat balik dan kembalikan hak milik kita ini dari mereka-mereka yang bukan warga ABJAD ASLI.
Bukan tidak pernah Saya memandang diri ini kenapa? Mengapa? Lambatnya adanya mereke-mereka yang akan menjadi pendukung-pendukung pemuda tauhid, generasi ke genarasi bertukar ganti sudah.biasanya pada diri selalunya saya sandarkan beranggapan atas kelemahan diri tak cukup power untuk di kongsi bersama
pun saya berfikir kenapa tidak ada pertanyaan antara semuanya yang manakah yang utama kita lazimkan ? saya beranggapan bahawa antara sebabnya kita lambat menuju distinasi adalah kegagalan mengutamakan yang lebih sesuai untuk di dahulukan dan kadang-kadang ada juga yang oleh kerana terlampau bersemangat berkeinginan untuk membuatnya semua dalam satu ketika kemudianya berakhir dengan kehilangan motivasi diri.
Antaranya ada yang bermaksud untuk mengapai maksud tersurat untuk keberadaan diri di tempatnya kerana sangkanya keberolehannya ia sepatutnaya di kawasan seumpama demikian itu,

Asasnya adalah pengatahuan, kita perlu tahu apa yang kita akan buat atau kita perlu tahu apa yang sedang kita buat,tentu ramai juga yang terkesan selama bertahun-tahun mengikut dan membuat apa yang biasa dilakukan malangnya masih berada di situ jua.pun masih tak datang bertanyakan saya. Tak ada benda yang cuba laksanakan diluar pengatahuan saya melainkan benda yang tidak sesuai itu Cuma anggapan saya.
Dalam berorganasasi kita mempunyai 3 nilai pilihan
1.boleh dikawal dengan ilmu dan tarbiah
2.boleh dikawal dengan pengalaman dan kematangan
3.boleh dikawal Cuma dengan peraturan dan tindakan dispilin
biasnya yang tidak boleh dikawal dengan 3 nilai tersebut akan terkeluar dengan sendirinya dari landasan perjalanan.
Ungkapan pisang setandan tidak semuanya masak elok ada yang busuk juga. Mahu tak mahu kita kena khabarkan juga, tidaklah boleh didakwa bahawa talqin secara berhaq ialah tanda seorang itu telah mewarisi pusaka Khalifah wali agama islam.sesungguhnya setiap pemuda-pemudi yang menerima talqin kalimah taqwa dari guru yang ahli pada babnya,lalu memaksa dirinya menerima bimbingan dan latihan yang dapat membawa kepada guru mursyid,yang membawa kepada guru murabbi di zamanya.maka kelompok merekalah Yang telah mendapat peruntukan khusus dari Allah sebagai pelakasana perintah suruhan dan larangan seumpama yang di tempatkan kepada mujaddid setiap zaman. Pemuda tauhid
Dan saya panjankan kalimah indah yang boleh di link dari pengunjung kita
mat lani
ADA RASA DALAM RAHSIA,
ADA RAHSIA DALAM RASA,
RASA ADALAH RAHSIA.
RAHSIA ADALAH RASA

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback