Sunday, October 14, 2012

wow....... faktor


Hujung minggu, sekali lagi saya di arahkan menghadiri satu program, dua hari yang sepatutnya rehat hujung minggu, seperti selalu dalam hati ini punyalah membebel, nasiblah saya Ustaz dan hanya kuli-kuli sahaja.. walau berat hati mana sekalipun. terpaksa akan hadir, tidak ikhlas lah kan?

melihat sekali imbas tantatif kursus saya tidak faham langsung, semua slot dalam dua hari semuanya di Isi olen nama Tuan Asmadi Tuan Umar, saya pula bengong tidak kenal langsung Budak kah? atau Jenis orang Tua lah empunya nama ini? cuma saya ada rasa hairan jugalah, kenapa seorang sahaja penama pulun semua Slot dua hari kursus ini.

Dah lah bengong, tidak sempat google dan tidak sempat tanya rakan-rakan siapa penceramah ini, hadir pagi ini semalas atau seberat hati mana pun,, buat-buat macam adalah juga semangat konon, cakap pada hati mana lah tau nama ini memang nama besar dalam industeri,

wah.... awal bangat saya sampai, pada hal dah berlalu jam lapan pagi. dalam senarai 10 lah... juga saya. redup ja suasana ini, orang belum ramai yang hadir dan langsung tidak ada urus setia, punya bengong acara begini pun tidak ada urusetia, haa.. mulalah mulut saya ini bercakap.. konon mau daftar kehadiran yang awal bangat bah ini.

setangah jam berlalu. masih tidak nampak siapa urusetia dan sapa penganjurnya. waduh... tadinya tergesa-gesa meninggalkan hidangan Isteri, kalau saya tahu, sempat lagi saya menghabiskan sarapan pagi tersebut. silap saya juga tidak menyalin tantatif tersebut ini tergagah bertanya hal.

sembang dengan kawan. jadi ambil keputusan perkena Kopi lah dulu. tidak jauh dari bangunan hendak berkursus ini ada satu meden selera menghadap pantai dan Pagi ini Medan Selera Taman Damai Kg. Layangan ini hanya cuma ada dua gerai yang beroperasi.

tak ingat dah saya, sama ada pernah saya bercerita pasal tempat berkursus ini, (pasal saya dengan pelancong korea itu.. kah..kah... lucu lah ) kalau pernah, yang ceita ini hanyalah refres balik.. di luar dewan kursus ada plak yang menceritakan tentang penyerahan kalah pihak jepun, rasanya itu sahaja yang menarik di tempat ini.

dengan segalas kopi O mengambil masa pula untuk di habiskan.. cerita masalah dunia lah konon.. tidak pandai habis.

bila sampai di dewan kursus nampaknya acara dah bermula, mencari tempat duduuk yang sesuai, wah.. memang hendsom lah penceramah ini, tapi pakai kemeja lengan pendik, tengah sendiri memperkenalkan diri. wah...................................................

siapakah dia ini? wow.. pengasas Imam Muda dan Ustazah pilihan Terbiatan Astro, rupanya kursus ini dan acara ini adalah IMAM MUDA QARIAH, dan slot pagi ini adalah apa tu ahhhhhh lupa pula, ... sampai juga bab protokol. is... iss....

Brended untuk lawak mega pun sama dicerita, ada aku kisah!!!! kah...kah... ustaz ini macam tak Ustaz.. laju je ayat macam kerita api susah ayat bertapis, saya pun ada skil cam dia. tapi Ustaz ini kan suaranya buat Ikalan bahasa Melayu rm30/saat, Rm50/saat kalau Arab dan RM80/saat kalau orang putih.

brended, ada aku kisah... syurgaku bukan dihati mu, syurga milik Allah buat apa aku nak jaga hati kamu????? banyak juga Penceramah ini tapau sekali untuk kami, pengalaman dalam penyiaran semasa di RTM, dan sekarang di Astro. juga pengalaman mencari penceramah dalam programnya dan pengalaman dengan para Mursyid Imam Muda, sekali juga dengan Imam Muda yang tunjuk kepala. dunia oh dunia.

malasnya saya semua notanya dalam bahasa Ingerish jadi saya tidak faham sangat, walaupun saya bukan peserta Imam Muda Qariah tetapi untuk diri perkara yang dikursuskan ini sangat penting sebagai pendakwah, Tuan Asmawi juga ada cerita kiranya ini bukan Program Jabatan tentunya konsaltonya mengenakan surchagee RM500 satu kepala.

cuma saya terkesan bila Tuan Penceramah ini kata, yang lain saya tak ada point untuk tidak tabik.(sebenarnya banyak point yang boleh dikongsikan bersama ilmu dari Tuan Asmawi ini, tapi saya mengelami kekangan masa untuk mengolahnya) tapi pada hal perkataanya yang berbunyi, Ustaz Azhar Idrus itu tidak sekolah Tinggi pun. Setakat sekolah Pondok sahaja... waduh... waduh... budak ini. patutlah dikatanya Ustaz yang mengajar menggunakan kitab. membaca sebaris bercakap berjela-jela... bila nak habis kitab tersebut?

betulkah Ustaz Azhar Idrus ini Top dan Glemer kerana Branded? bukan kerana ilmunya? Sekolah Pondok tidak berilmu tinggikah? subahanAllah.

bodoh-bodohnya saya.. dan siapa lah saya? tapi bab yang beliau pertikai inilah adalah bab yang boleh saya makan, jadik saya bersangka Tuan Asmadi pun masih mencari kesempurnaan tapi macam saya nampak sampai bila pun tidak akan sempurna kerana tidak ada rabitah dan wasilah, kerana sangka saya juga, yang beliau tidak dapat ditik virus yang ada dalam diri. padahal penyakit orang lain mudah sekali dikesanya. maklumlah seorang yang mencari wow facktor dalam diri seorang Imam Muda dan Ustazah pilihan, dan Juga Brended Lawak Mega.













2 comments:

  1. Jadi apa maksud yg sdra ingin sampaikan..

    ReplyDelete
  2. ASSALAMU ALAIKUM WR-WB KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH ATAS BANTUAN AKI,RUSLAN KARNA NOMOR GHOIB/RITUAL JITU YANG AKI,BERIKAN 4D (8301) BENAR BENAR TEMBUS 100% DAN SAYA MEMENANGKAN 380 JUTA ALHAMDULILLAH, SAYA BISA MEMBELI RUMAH DAN MOBIL WALAUPUN SAYA CUMA PNS GOLONGAN 1B.INI ADALAH KISAH NYATA DARI SAYA.JIKA ANDA PENUH KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN SILAHKAN ANDA HUBUNGI LANGSUNG AKI, RUSLAN SALEH KARENA APAPUN KEADAAN ANDA JANGAN PERNAH BERPUTUS ASAH KALAU SUDAH WAKTUNYA TUHAN PASTI KASIH JALAN.

    JIKA ANDA BUTUH ANGKA RITUAL 2D 3D 4D DI JAMIN 100% JEBOL ATAU PUNYA MUSTIKA GHAIB INGIN DIPAKAI MENARIK UANG BILAH BERMINAT HUB KI RUSLAN SALEH DI NMR (_+_6_2_8_1_2_4_3_4_7_7_4_5_5_) ATAU KUNJUNGI WEPSITE (KLIK)www.penarikan-uang-ghaib.webs.com SAYA SUDAH BUKTIKAN 3X THNKS ROOMX SOBAT
    ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★
    ╔══╗═════╔╗═════
    ╚╗╔╬═╦═╦═╣╠╦╦╦╦╗
    ═║║║╩╣║║╬║═╣║║║║
    ═╚╝╚═╩╩╬╗╠╩╬╗╠═╝
    ═══════╚═╝═╚═╝══
    ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★ ★

    ReplyDelete

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback