Monday, April 9, 2012

Ada-ada saja... mungkin masa dah berubah

Hari itu saya dah ada post bab pautan blog yang memaparkan pasal Fatwa yang tidak diwartakan itu. sekitar febuari 2012 rasanya.

Baru-baru ini pula muncul satu lagi blog yang lebih pantas.... lebih galak... lebih kedepan... canggih-manggih jiwa muda cerminnya, yang mana mula di Tag oleh Syekh Adamiah Basariah wakil guru di ABJAD SERAWAK di wall Facebook nya.

Jadi saya pun cuba layan... wooooooo saya tabik lah budak ini... fist masa saya melawat hari itu. artikel post dan blog masih dalam pembinaan. tapi bila saya cek ari ini fuuuuuu you...... semak!!!!! banyak sudah tapi memang semuanya yang X File Tentang Abjad.(Sebenarnya kita mula sebut sepenuhnya Nama contoh ABJAD MALAYSIA, ABJAD SABAH DLL )

wah.. garang sungguh anak muda ini.. macam ada terasa di hatilah budak ini... kecik hati kot??? ambil Hati???

Kesian juga... apakan faedahnya kejadah dibuatnya demikian rupa, kalau ada yang bayar sekupang lima duit nampak juga faedahnya... ini kalau kerana.... bukan kerana nama dan meterial mesti ada dendam? kik.... kikkk.... kik... pada saya tak ada yang mengherankan

Hari ini saya melihat dalam komenter artikel ada beberapa rakan dah mula masuk melayan budak tu... ok juga budak tu menjawab. oh ya minta maaflah.... saya panggil budak sebab memang gaya bahasanya memang kebudak-budakkanan. selamba aja menjawab komen kawen-kawen yang bukan calang-calang orangnya juga.

mula aku fikiaq.... tak lain dan tak bukan, memang nak menuduh depa ini arkab lama. tapi... tak kanlah geng lama saya itu biarkan anak-anak buahnya jadi lagu tu....tahap celupar dengan Tuan Guru. cuma mungkinlah... sebab kalau dah depa halalkan darah Ust Din. apakan gaya kita ini.(astagfirulah Tak baik berburuk sangka)

Tak apalah... dunia ini penuh dengan pencaroba. roda pusingan.. masa untuk kita pula, patah tumbuh hilang berganti... jadi tak mustahilah telah tumbuh membesar genarasi baru muda.....gagah power .. yang rasa diri mereka lebih cerdik... kita pula masih di takok lama.. masalah dalaman dll masih membelengu dan terbelenggu.

Dalil yang aku terfikir dan sangka geng lama. sebab bila budak tu mula-mula sebut dalam tulisannya ialah tempat lama saya.. PENENG. bermakna Abjad Peneng lah mula jadi topik tulisannya. Bab SAKA . cuma seingat saya kurang maklumlah yang Ustaz Asri. Ustaz Ithnin atau (Pak Long) Ustaz Wahab ada menawarkan perkhidmatan itu.

Dan selama dulu-dulu saya berkunjung di rumah Arwah Cikgu Saidin di Kampung Tasik Junjung. pun saya tidaklah melihat bab saka ini. pada masa ini saya hanya sedia maklum yang ada dalam Pertubuhan ini yang berkemahiran dalam bab tersebut. terutama sekali Peralih saka yang selalu membantu Tuan Guru Ustaz Mat.

dan sebentar tadi, dalam post tersebut saya tertarik bila terlihat blog itu memaparkan pautan abjad Ipoh sebagai topik ceritanya. kerana konon fasal menyentuh warta tu lagi... tulisan DR. Azri kot?

berhampirlah sangat dengan tempat itu... hhhhhhhek .....ek depa dah ada penambahbaikan kot?

Berbanding diri saya dengan Ust Dr. Azri. seperti langit dan Bumi.Budak tu siapa? berbanding Ust DR. Azri... lihat sendiri Biodatanya.

Tidak apa.. biarpun dah macam seperti persaingan yang kurang sihat. sebeb budak ini nak mula melancarkan serangan bertubi-tubi. elaaaa....kalau tahap macam saya juga.. marilah dengan saya dulu diskusi...

tak apalah kita anggap ja budak ini, lulusan U dan ada asas dan pengalaman tingkatan kerohonian. kalau tidak.. nanti pandai jenuh juga budak tuuuuuu.... misi dan visi nya yang melawan taqdir.. beginilah sebenaranya orang yang senang nampak jalan, tapi sangat sukar menemui jalan.

kita tidak perlu mengelak pun jumpa budak ini, kita redah aja.... biar kita tidak memiliki ilmu kebal. kerana kita tidak pernah perlukan bangsa ilmu kebal. kita mendambakan syahid. syahid.... syahid.

Umar yang keras menentang Muhammad pun dapat hidayah.. musilamah al-kazab bapa segala munafik pun mengakui Muhamad itu utusan Allah tetapi tidak meng imannya nauzubillah...
langit tidak selalu cerah.. bumi mana tidak di timpa hujan.. malam mana tidak berbintang....

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback