Saturday, August 13, 2011

Moga berkat Di Malam yang berkat seribu Bulan.

Pada Perbincangan Usrah Belia Islam Sabah Dalam Ruangan Fecebook. Pada Persoalan Sambuatan Tadau Kamatan Sabagai Seorang Muslim Mendapat Berbagai-Bagai Komenter Dari Ahli Mengikut Kecenderungan Akal Pengatahuan Masing-Masing. Mula Mendorong Penulis Untuk Menyumbangkan Sesuatu. apakah sebenarnya Tadau kamatan itu?

Amat Rumit Untuk Penulis Merangka sesuatu untuk Bermula. Penulis Sudah Cuba Mengambara Dalam It Untuk Mengcopy Past Bahan Orang Perlu Untuk Membina Sesuatu Persembahan. Astagafirullah Al-Azhim subahan allah Akal penulis Tak Mahu Jalan….

Penulis macam tak ada masa pula untuk cantum-cantumkan benda yang kena copy ini. tak ada kesibukan pun mendatang, akal fikiran penulis memang tak reda, hati asyik merasa ada sesuatu yang belum selasai.

Lirik Lagu Cikgu Ayu – Khalifah
Teringat masa dulu ada seorang cikgu
Sungguh ayu
Dia bertudung litup
Senyum menawan kalbu
Memang ayu

Tiap hari pagiku ceria didada ku
Kerna cikgu
Setiap bicaramu membenihkan cintaku
Cikgu ayu
Tiap hari sabtu
Aku berjumpa cikgu
Ahad pula berlalu,
Kenapa rasa rindu?
Kacaunya jiwaku mungkin kerna cintaku
Cikgu ayu
Cintaku
Cintaku

Penulis bukan tak malu pada diri sendiri, penulis malu pada rakan-rakan, penulis malu pada semua pembaca, penulis terlebih Malu Pada Si Dia. Bagi menenangkan diri sendiri Penulis pun mengukir senyuman teramat Manis untuk diri sendiri. Bila penulis merenung keberadaan diri sendiri, kasihan betul lah… lagi Nampak kurang waras kan?

Tak Tahulah Penulis Ini Rasa-Rasanya Penulis Masih Waras, Oooooooff Orang Gila Manalah Tahu Dirinya Tu Gila…

ogos tahun lepas semacam sama ja. tahap aku ni..

Malam Ini Ramadhan Malam Ke Empat Belas, Macam JB14 Pula Bunyinya. Patutanya malam ini, penulis Hadir Bertadarus Di Masjid Nur Iman Sg. Badaun, oleh kerana Penulis Tak Berapa Sihat. Badan Macam Seram-Seram Sejuk, Kerongkong Terasa Kelat Macam Ada Sesuatu Yang Payah Hendak Ditelan. Biasanya Ani Tanda-Tanda Penulis Akan Dilanda Demam Selesma. Malam Ini Terawih Kat Umah Ajalah.

Malam Semalam Kali Ke Empat Penulis Live Dengan Pengunjung Pusat Tarbiah, Beramah Mesra, Bertanyakan Khabar Berita, Berkirim Doa Dan Berkirim Hajat. Mengubat Rindu Dengan Pengunjung Setia Pusat Tarbiah. Penulis Pun Berkirim Hajat juga Insyah allah.
Semasa Bersolat Terawih Penulis Tersentak Bila Terlintas Di Hati Akan Darul Munawarrah Kerana Merasakan Satu Kesinambunagan ling Unik Yang Terpancar Dari Darul Munawwarrah, Lalu Penulis pada malam ini menyarankan Pada Pengunjung Pusat Tarbiah Jangan PerSia-Siakan Line Aura Yang Terpancar Ini, turunlah ke lapangan kerana Aura itu Sangat Kuat dan sangat sesuai Untuk Cuba Menerimanya dan Mempergunakanya Insyahallah Berkat.

Pada hari-hari ketika Penulis mencari artikel yang menarik untuk post, dan bila penulis ketemu sesuatu dan penulis cuba bertanya soal beberapa perkara itu dengan SI DIA. Timbul pula sedikit salah Faham antara kami, mungkin Si Dia Merasa semacam penulis ini sangat Menduga dan suka sangat menyerang Si Dia. Maafkan Saya. Saya tidak berniat demikian.

Terima kasih Atas ingatan kata-kata yang pernah aku tuturkan, sepertinya aku mendesak dan mengancam… tahap gila pula aku ini.

Dan Semakin Penulis Mengenali Si Dia, Semakin Bertambah Penulis Menyayangi Si Dia. Jadi Macam Mana hendak Melapaskan Nya Begitu Sahaja? Tidak. ..Tidak. …Tidak…. Tidak Sekali-Kali Aku Akan Melepaskannya Begitu Sahaja.

Ya Allah Rahmatilah Aku Dan hidayahkanlah Aku Di Sisinya, Ya Allah Bukakanlah Hati SI DIA, Kuatkanlah Hati SI DIA dan tetapkanlah Hati SI DIA Untuk Menerima Anugerah Nur Hidayahmu. Iman, Islam Dan Ihsan Diatas Makna Sekaliannya Serta Juz-Juznya Di Lidah, Angota Dan Hati. Berkat malam berkat seribu Bulan.

No comments:

Post a Comment

DAFTAR AHLI ONLINE

PERTUBUHAN GERAK SENI SILAT ABJAD ASLI JABAT KILAT MALAYSIA  CAW. SABAH

Borang Permohonan Menjadi Ahli Online

Nama :
Umur :
Alamat Tempat Tinggal:
Pekerjaan :
Alamat Tempat Kerja :
No.Hp :
Email Address:
Catatan / komen / Pendapat

sila sediakan :

2 keping gambar ukuran pasport

2 Salinan My Kad depan belakang

Yuran Pendaftaran RM50.

 


This form powered by Freedback